Købsvilkår

§1 Alment

If Säkerhetsbutiken ("Butikken") håndteres af United Commerce Group Scandinavia AB ("Virksomheden") med CVR-nummer 556935-7121 gennem samarbejdsaftale med If Skadeförsäkring AB ("If"). Aftale om køb mellem Virksomheden og kunden ("Kunden") er truffet, når kunden har fået en ordrebekræftelse fra Virksomheden til den e-mailadresse, som kunden har opgivet i sin kunderegistrering efter afsluttet bestilling. Virksomheden indgår ikke aftaler med mindreårige (under 18 år) uden værges godkendelse.

Butikken, samt alt indhold i denne, ejes af Virksomheden eller dens licensgivere. Informationen er beskyttet gennem blandt andet immaterielretslige og markedsretslige love. Dette indebærer, at varemærker, firmanavne, produktnavne, billeder og grafik, design, layout samt information om varer, tjenester og andet indhold ikke må kopieres eller anvendes uden skriftlig godkendelse fra Virksomheden.

Virksomheden tager forbehold for slutsalg samt eventuelle billed- og skrivefejl i Butikken, eksempelvis fejl i produktbeskrivelsen eller tekniske specifikationer, fejlagtige priser samt prisjusteringer (såsom ændrede priser fra leverandører, valutaforandringer) eller fejlagtig information vedrørende om en vare findes på lager. Virksomheden har ret til at rette sådanne eventuelle fejl og at ændre eller opdatere informationen når som helst. Al billedinformation i Butikken skal udelukkende ses som illustrationer. Det kan ikke garanteres, at sådanne illustrationer gengiver det antal varer, som Kunden får, eller varens nøjagtige udseende, funktioner eller oprindelse. Virksomheden er ikke ansvarlig for information i Butikken, som kommer fra tredjepart.

Våres Databeskyttelse- og sikkerhedspolitik er en del af vores Købsvilkår 

 

§2 Priser

Priserne angives i danske kroner (kr.) og inkluderer - hvis intet andet oplyses - gældende moms, på nuværende tidspunkt 25%. Vi tager forbehold for eventuelle prisfejl samt prisændringer på grund af ændrede indkøbspriser, forandringer i valutakursen eller ændrede momssatser. Hvis der er blevet angivet en fejlagtig pris for en vare, som Kunden har bestilt, så vil Virksomheden oplyse Kunden om dette og afvente Kundens godkendelse af den korrigerede pris, inden Virksomheden fortsætter med bestillingen.

If-kunder får som regel 20% rabat på produkternes anbefalede salgspriser. I undtagelsestilfælde kan specialpriser på produkter give både højere og lavere rabat end 20%. Produkter med lav marginal, tilvalgsprodukter og fragtomkostninger er ikke omfattet af rabatten.

 

§3 Betaling

Vi tilbyder følgende betalingsalternativer:

  • Klarna Checkout - Klarna Checkout er det forhåndsvalgte betalingsalternativ og tilbyder kunder at betale blandt andet med kreditkort (Visa, Mastercard og American Express), direkte betaling via netbank, autogiro med mere.
  • Trustly direkte betaling via netbank - Trustly samarbejder med over 30 banker i hele Europa og tilbyder en betalingsløsning, som er integreret i Butikken.
  • Klarna Faktura og Klarna Delbetaling
  • PayPal
  • Forskudsbetaling – Forskudsbetalinger skal betales til Bankgiro 5120-1630 eller fra udlandet til IBAN SE8950000000052031066773 / BIC ESSESESS. Oplys venligst dit ordrenummer som reference. Hvis ikke forskudsbetalinger betales inden for 10 arbejdsdage, makuleres bestillingen.
  • Faktura – Bemærk, at fakturabetaling kun tilbydes til virksomheder og foreninger efter almindelig kreditkontrol. Kontakt os venligst, hvis du ønsker at blive registreret som fakturakunde.

Ved valg af Klarna, Trustly og PayPal indgår kunden en aftale omkring betalingen med de respektive firmaer. For Klarnas betalingsvilkår henviser vi til Klarna.com, for PayPals betalingsvilkår til PayPal.com og for Trustlys betalingsvilkår til Trustly.com. Påmindelsesafgift Ved forsinket betaling tilkommer der et lovpligtigt påmindelsesgebyr.

 

§4 Levering

Leveringsmåde

Vores hovedtransportør er PostNord, der har flest udleveringssteder i Sverige, Danmark, Finland*, Norge* og Tyskland* af samtlige transportfirmaer. Derudover samarbejder vi i enkelte tilfælde med DB Schenker og DHL. Vi tilbyder på nuværende tidspunkt vores kunder følgende leveringsmåder:

  • MyPack - Leveringen sker til kundens nærmeste udleveringssted. Når leverancen er kommet frem til udleveringsstedet, får kunden en meddelelse via SMS. Hvis kunden ikke afhenter forsendelsen inden for 3 arbejdsdage, får kunden desuden en meddelelse via postbrev. Hvis kunden ikke afhenter forsendelsen inden for 14 arbejdsdage fra første meddelelse, returneres forsendelsen til Virksomheden, hvilket medfører returgebyrer. På kundens initiativ og mod betaling kan Virksomheden forlænge liggetiden hos udleveringsstedet og desuden ændre leveringsadressen. Maxvægten for MyPack er 20 kg per pakke (kolli). Hvis kundens sammenlagte bestilling vejer mere end 20 kg, sendes den i flere pakker.
  • Hjempakke - Leveringen sker til kundens dør. Når forsendelsen kommer frem til der, hvor kunden er bosat, meddeles kunden via SMS og får nogle tidsintervaller (enten dagstid mellem kl 09.00 - 17.00 eller aftentid mellem kl 17.00 - 21.00) at vælge imellem. Hvis ingen af tiderne passer, kan kunden vælge mellem nye forslag på tider via SMS. Skulle kunden ved den aftalte tid ikke være hjemme eller ikke svare på SMS-beskeden, leveres forsendelsen til det nærmeste udleveringssted for pakker op til 20 kg eller filial/depot for pakker over 20 kg. Kunden får i så fald yderligere en SMS-besked omkring afhentning. Kunden kan så selv booke en ny udkørsel mod betaling. Hvis kunden ikke afhenter forsendelsen inden for 14 arbejdsdage fra første meddelelse, returneres forsendelsen til Virksomheden, hvilket medfører returgebyrer. Maxvægten for Hjempakker er 35 kg per pakke. Hvis den sammenlagte bestilling vejer mere end 35 kg, sendes den i flere pakker.
  • DPD Firmapakke – Leveringen sker til firmaets adresse på arbejdsdage under almindelig arbejdstid med meddelelse. Hvis kunden ikke er på stedet for at kunne tage imod pakken, leveres forsendelsen til det nærmeste udleveringssted for pakker op til 20 kg eller filial/depot for pakker over 20 kg. Firmaet meddeles per brev. Firmaet kan i så fald selv booke en ny udkørsel mod betaling. Hvis kunden ikke afhenter forsendelsen inden for 14 arbejdsdage fra den første meddelelse, returneres forsendelsen til Virksomheden, hvilket medfører returgebyrer. Maxvægten for DPD Firmapakker er 35 kg per pakke. Hvis den sammenlagte bestilling vejer mere end 35 kg, sendes den i flere pakker.
  • Palle - Store og tunge leverancer sendes som regel på palle. Ved en planlagt pallelevering kontakter vi altid kunden i forvejen.

For at minimere transportomkostninger, transporttider og miljøpåvirkning, tillemper vi så vidt muligt direkte levering fra leverandør til kunde, hvilket kan indebære, at en bestilling sendes med mere end en pakke.

Leveringstid
Normalt sendes bestillinger fra Virksomhedens eller leverandørens lager den samme eller kommende arbejdsdag, og leveringen sker så inden for 3 - 5 arbejdsdage.

Restnotering
Vi forbeholder os retten til at restnotere eller annullere bestillinger på varer, som er slut på lageret. Skulle et bestilt produkt være restnoteret, informerer vi kunden om den estimerede leveringstid. Hvis varen beregnes at komme ind inden for rimelig tid, og varens pris overstiger 100 kr., så restnoterer vi varen og leverer uden ekstra omkostninger, så snart den er kommet ind på vores lager. Hvis en vare er blevet restnoteret af os, har kunden ret til at afbestille varen. Hvis en kunde har betalt på forhånd og vil hæve købet på grund af en forsinket levering, betaler vi pengene tilbage inden for 30 dage.

Transportskader
Hvis kunden ved modtagelsen opdager, at forsendelsen er blevet skadet af transporten, bedes kunden anmelde skaden til transportøren eller dens repræsentant. Hvis denne ikke påtager sig skadeansvaret, skal kunden kontakte Virksomheden.

Fragtpriser
Vores fragtpriser modsvarer vores egne fragtomkostninger og baseres på fragtvægten, som udgøres af de bestilte produkters totale vægt plus emballagens vægt, med eventuelle tillæg for uhåndterlige produkter, paller, farligt gods med mere. Fragtvægten kan derfor afvige fra den sammenlagte produktvægt. Observer venligst, at fragtomkostningerne for skabe kun dækker levering til gadeadressen, og at det ikke er inkluderet, at skabe bæres indenfor, med mindre andet oplyses.

Gebyrer

  • Uafhentede pakker – Hvis vi får pakker tilbage, som ikke er blevet taget imod eller blevet afhentet fra transportørens servicested eller lager, debiterer vi kunden for fragtomkostningerne plus et håndteringsgebyr på 150 kr. Har man haft 3 uafhentede pakker, vil ens kundenummer blive spærret for handel hos os.
  • Ændret rådighed - Vil man ændre leveringsadresse eller -modtager for en leverance, efter at leverancen har forladt vores eller leverandørens lager, tilkommer der et gebyr på 225 kr. per pakke (kolli).
  • Forlænget liggetid - Vil man forlænge liggetiden for en leverance hos et servicested, tilkommer der et gebyr på 275 kr. per pakke (kolli).

 

§5 Fortrydelsesret

Fortrydelsesfrist
Distance- og hjemmesalgsloven (SFS 2005:59) giver en forbruger, som køber en vare på distance (f.eks. via internettet), en lovpligtig fortrydelsesfrist på 14 dage. Det indebærer, at man som kunde har 14 dage, fra den dag en vare blev modtaget, til at meddele os, hvis ikke man vil have den. Grunden til hvorfor, man har fortrudt sit køb, behøver ikke oplyses.

Forsigtighed
Fortrydelsesretten omfatter en lovmæssig ret til at undersøge, at en vare, man har bestilt fra os fungerer/passer. Observer dog, at den lovpligtige fortrydelsesret kun gælder, hvis varen returneres i "tydeligt uforandret stand" (10 §). Vi beder derfor vores kunder om at åbne varernes originalemballage med forsigtighed, så de ved behov kan genoprettes til en sælgelig stand.

Undtagelser
Visse varer er undtagne fra den lovpligtige fortrydelsesret med understøttelse i loven, for eksempel specialbestilte varer, som nøgler og låsecylindre, varer, som tilpasses efter kundens ønske (for eksempel med tryk), varer, som risikerer at ødelægges inden for fortrydelsesfristen, eller hvis forseglingen til ophavsbeskyttet materiale (for eksempel CD- eller DVD-skiver) er blevet brudt.

Retur
Ved fortrudt køb tilbagebetaler Virksomheden omkostningen for de returnerede varer. Dette forudsætter dog, at de returnerede varer, inklusiv produktemballagen, er i uforandret og sælgelig stand, det vil sige ubrugte, ikke ødelagte og ikke beskadigede. Hvis de returnerede produkter, inklusive emballagen, ikke længere er i sælgelig stand, har Virksomheden ret til at fratrække op til hele vareprisen. Hvis kunden ønsker at returnere en vare, så kontakt venligst vores kundeservice gennem vores kundeserviceportal eller per e-mail kundservice@if-sakerhet.se, så sender vi en returfragtseddel som skal bruges, når varerne sendes tilbage. Ved retur bør originalemballage sendes tilbage godt indpakket for at undgå skader på emballagen under returtransporten.

Observer, at vi ikke har mulighed for at afhente returvarer, som sendes på anden måde end med returfragtsedlen. Observer desuden, at hvis kunden har valgt faktura som betalingsmåde, så er det kundens ansvar at betale fakturaen inden forfaldsdatoen, selv om hele eller dele af leverancen er blevet returneret. Tilbagebetaling / kreditering af fakturaen, med afdrag for udgifter til returfragt samt eventuelle afdrag på produktprisen i henhold til ovenstående, gøres efter kundens retur er blevet håndteret og godkendt, og sker med samme betalingsmåde, som kunden har anvendt ved købet. Vi håndterer og administrerer returvarer løbende, med en omtrentlig håndteringstid på 10 arbejdsdage. I henhold til distancehandelsloven har vi 30 dage til at håndtere og kreditere returvarer.

 

§6 Reklamationer

Ved reklamationer eller fejlleverancer bedes kunden om, inden for rimelig tid, at kontakte vores kundeservice gennem vores kundeserviceportal eller per e-mail kundservice@if-sakerhet.se og beskrive fejlen. Virksomheden vil derefter sende en returfragtseddel til kunden for at give kunden mulighed for at sende de reklamerede eller fejlagtige varer tilbage på Virksomhedens regning. Reklamationsretten gælder i 3 år. Ved eventuelt tvist følger vi Allmänna Reklamationsnämndens afgørelser.

 

§7 Garanti

Normalt giver vi en (1) års garanti på vores varer, med undtagelse af forbrugsvarer og batterier. Garantien gælder, hvis en vare, på trods af normal anvendelse, skulle gå i stykker eller stoppe med at fungere inden for denne tidsperiode. Garantien gælder fra indkøbsdatoen og omfatter kun reparation eller udskiftning af produktet ved funktions-, fabrikations-, eller materialefejl. Observer venligst, at flere produkter i webbutikken kræver en fagmandsmæssig installation, og at eventuelle produktfejl, skader eller følgeomkostninger på grund af en fejlagtig installation af produktet ikke omfattes af garantien. Fakturaen/garantibeviset skal kunne fremvises ved garantikrav.

 

§8 Ansvarsfrihed

Visse produktegenskaber (funktioner) kan være afhængige af eksterne tjenester (som for eksempel telefoni, internet, DNS-tjenester), øvrigt teknisk udstyr (som for eksempel modem, router, switches og anden netværksudstyr) og deres konfiguration, samt andre forudsætninger og omstændigheder. Virksomheden tager under ingen omstændigheder ansvar for produktets funktionalitet, der er afhængig af en eller flere af disse faktorer.

 

§9 Force majeure

Virksomheden er befriet for sanktion for at undlade at fuldføre en vis forpligtelse i henhold til denne aftale, hvis undladelsen har sin grund i befriende omstændigheder i henhold til nedenstående, og omstændigheden forhindrer, besværer eller forsinker fuldførelsen. Som befriende omstændighed skal anses bl.a. myndigheds handling eller undladelse, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokade, brand, oversvømmelse, sabotage eller ulykke af større omfang. I force majeure indgår myndigheders beslutninger, der påvirker marked og produkter negativt, f.eks. restriktioner i indikation, advarselstekster, salgsforbud osv., unormal nedgang i markedet. Virksomheden reserverer sig desuden for billed- og tekstfejl.

  

Oplysninger om virksomheden

If Sikkerhedsbutik 
c/o United Commerce Group Scandinavia AB
Org nr. 556935-7121
Wallingatan 38, 4tr
111 24 Stockholm
Sverige

Kontaktoplysninger:
Telefon: +46 20-52 51 00
E-mail kundeservice@if-sikkerhed.dk


Disse købsvilkår gælder fra og med 14. april 2017.